Nikt nie lubi szukać nowych pracowników, przechodzić przez proces rozmowy kwalifikacyjnej, załatwiać formalności, szkolić ich, a potem czekać, aż będą gotowi do pracy.
O wiele lepiej jest mieć mieszankę doświadczonych i nowych pracowników, co oznacza, że w dłuższej perspektywie nie trzeba stale rekrutować nowych pracowników.
Jak zatem zatrzymać doświadczonych i wyszkolonych pracowników i zniechęcić ich do odejścia z firmy?
Jest to łatwiejsze, niż myślisz!
- Słuchaj swoich pracowników i zachęcaj ich do zgłaszania pomysłów i sugestii
- Zadbaj o to, aby ich stanowisko pracy było wygodne i pomocne
- Stosuj politykę otwartych drzwi, która zachęca pracowników do rozmawiania z kierownictwem o problemach, zamiast próbować radzić sobie z nimi samemu
- Rób wszystko, co w Twojej mocy, aby stworzyć pozytywne środowisko pracy, które jest wesołe, kolorowe, jasne i inspirujące
- Traktuj swoich pracowników jak ludzi, a nie jak liczby!
Wszystko sprowadza się do podstaw, a jeśli uda Ci się o nie zadbać, będziesz mieć znacznie większe szanse na zatrzymanie doświadczonych pracowników na dłużej.
Czy masz jeszcze jakieś inne uwagi do dodania?