5 najważniejszych elementów, które pomogą Ci zatrzymać cennych pracowników

blog_2

Nikt nie lubi szukać nowych pracowników, przechodzić przez proces rozmowy kwalifikacyjnej, załatwiać formalności, szkolić ich, a potem czekać, aż będą gotowi do pracy.

O wiele lepiej jest mieć mieszankę doświadczonych i nowych pracowników, co oznacza, że w dłuższej perspektywie nie trzeba stale rekrutować nowych pracowników.

Jak zatem zatrzymać doświadczonych i wyszkolonych pracowników i zniechęcić ich do odejścia z firmy?

Jest to łatwiejsze, niż myślisz!

  1. Słuchaj swoich pracowników i zachęcaj ich do zgłaszania pomysłów i sugestii
  2. Zadbaj o to, aby ich stanowisko pracy było wygodne i pomocne
  3. Stosuj politykę otwartych drzwi, która zachęca pracowników do rozmawiania z kierownictwem o problemach, zamiast próbować radzić sobie z nimi samemu
  4. Rób wszystko, co w Twojej mocy, aby stworzyć pozytywne środowisko pracy, które jest wesołe, kolorowe, jasne i inspirujące
  5. Traktuj swoich pracowników jak ludzi, a nie jak liczby!

Wszystko sprowadza się do podstaw, a jeśli uda Ci się o nie zadbać, będziesz mieć znacznie większe szanse na zatrzymanie doświadczonych pracowników na dłużej.

Czy masz jeszcze jakieś inne uwagi do dodania?