Jak zarządzanie czasem zmniejsza stres w miejscu pracy?

blog_2

Czuć przytłaczający i out of control na regularnej podstawie jest fast-track w kierunku stresu.

Jeśli wiesz cokolwiek o stresie, zrozumiesz, że jest on niebezpieczny i może powodować wszelkiego rodzaju problemy ze zdrowiem psychicznym i fizycznym danej osoby.

Zarówno pracownicy jak i pracodawcy muszą skupić się na zmniejszeniu stresu i wdrożeniu strategii zarządzania stresem w miejscu pracy. Jedną z bardzo skutecznych metod jest skupienie się na zarządzaniu czasem.

Zarządzanie czasem jest korzystne na wielu różnych poziomach. Po pierwsze, pomaga ci stać się bardziej produktywnym i pomaga ci lepiej wykorzystać czas, który masz. Po drugie, pomaga poczuć się bardziej kontrolowanym, co zmniejsza poziom stresu.

Sprawdź tę infografikę, która przedstawia zarządzanie czasem w nieco bardziej szczegółowy sposób.

Źródło - https://www.timecamp.com/blog/2018/03/top-5-motivational-infographics-about-time-management/

Kiedy uczysz się zarządzać swoim czasem, oznacza to, że wypierasz prokrastynację i skupiasz się na produktywności. Rozumiesz, że wielozadaniowość jest stratą czasu i zamiast tego skupiasz się na jednym zadaniu do końca, zanim przejdziesz do następnego.

Na wiele sposobów, zarządzanie czasem staje się użytecznym uzależnieniem. Im bardziej czujesz się pod kontrolą, im więcej zadań jesteś w stanie odhaczyć na swojej liście rzeczy do zrobienia, tym bardziej będziesz się czuł optymistycznie i pozytywnie. Kiedy czujesz się w ten sposób, jest prawie niemożliwe, aby czuć się zestresowanym w tym samym czasie!

Kiedy wprowadzisz metody zarządzania czasem do całego współczesnego środowiska biurowego, rezultaty będą jeszcze większe. Kiedy całe biuro czuje się w kontroli nad swoim obciążeniem pracą, zrobią więcej z czasem, który mają, popełnią mniej błędów, będą naturalnie mieli więcej kreatywnych pomysłów ze względu na wyższe morale i trafią w terminy bez większych obaw i stresu.

Te korzyści nie tylko pomagają pracownikom czuć się lepiej w czasie spędzonym przy biurku, ale przekładają się również na Twoich klientów. Otrzymują oni lepszą obsługę, a to oznacza, że będą opowiadać swoim znajomym i członkom rodziny o fantastycznym doświadczeniu, jakie mieli z Twoją firmą. To zwiększa zwyczaj i przynosi większe zyski w dłuższym okresie czasu.

Oczywiście, może być trudno skupić się na uzyskaniu więcej zrobić w czasie, który masz, ale oznacza to bycie usprawnionym i ostrożnym na początku. Istnieje wiele różnych strategii zarządzania czasem, które można wykorzystać, a pracownicy muszą znaleźć tę, która najbardziej im odpowiada. Może to być regularna lista rzeczy do zrobienia, metoda planowania lub coś w rodzaju metody Pomodoro. W ramach tej metody pracownicy muszą robić regularne przerwy i jednocześnie skupiać się na zdrowiu i dobrym samopoczuciu.

Gdy ta recepta jest przestrzegana, wynik jest zawsze pozytywny, zarówno dla firmy, jak i dla samych pracowników.

Jedna rzecz, która nie zyskuje na stosowaniu zarządzania czasem? Stres. W rzeczywistości, stres nie znosi, gdy używasz zarządzania czasem, ponieważ te dwie rzeczy nie mogą istnieć razem!