Czy muzyka zwiększa produktywność, czy ją utrudnia?

blog_2

Większość z nas przyznaje, że jest miłośnikami muzyki, ale czy jest na to czas i miejsce? Co sądzisz o muzyce grającej w tle, gdy pracujesz w biurze? W wielu miejscach pracy muzyka jest częścią wyposażenia biura.

Niektórzy ludzie ją uwielbiają, inni uważają, że rozprasza ich uwagę. Dla większości jest to sprawa indywidualna i w dużej mierze zależy od rodzaju wykonywanej pracy. Nie chcesz przecież siedzieć na krześle biurowym, słuchając death metalu, gdy próbujesz się skoncentrować!

Znaleźliśmy tę interesującą infografikę, która zawierała ankietę przeprowadzoną wśród australijskich pracowników, aby poznać ich poglądy na temat muzyki w miejscu pracy. Wyniki były zaskakujące i wygląda na to, że muzyka jest równie ważna w biurze jak kolory, jeśli chodzi o wpływ na nastrój!

Jak widać, 61% pracowników stwierdziło, że słucha muzyki w pracy, ponieważ zwiększa ona ich produktywność i poprawia nastrój. Stwierdzono, że szybka muzyka lub utwory rockowe są najlepsze do współpracy, ale gdy trzeba się skoncentrować, na przykład gdy trzeba użyć ekranów biurka w celu zachowania prywatności, najlepsze są utwory instrumentalne lub klasyczne.

Oczywiście ważna jest też głośność. Nie można mieć zbyt głośno włączonej muzyki i oczekiwać, że ludzie będą w stanie się skupić!

Co sądzisz o muzyce w biurze? Czy jest to dla Ciebie dobre, czy złe rozwiązanie?